Google apps
Main menu

Megjegyzés helye: PuPu BLOGJA

"BALOLDAL A GÖDÖRBEN"

52 megjegyzés -

1 – 52 / 52
Névtelen 1970 írta...

Kedves PuPu!

Igen alapos, kiváló elemzést írtál.
Két észrevételem lenne csak:
Grósz jó szándékú, kissé naiv volt, aki nem volt képes azt az undorító stílust felvenni, amit a vele szemben állók (elsősorban: Pozsgay, Németh és társaik) képviseltek. Túl egyenes, gerinces ember volt. Az más tészta persze, hogy képességei mire predesztinálták.
Hornnak voltak hibái, de legalább észhez tért, és figyelmeztette Gyurcsányt az ostoba szövegei kapcsán. Arról nem is beszélve, hogy az ő politikájában legalább az emberek számára érzékelhető módon még ott voltak a baloldali törekvések.
A "csirkedarálás", meg a "sárga rózsa" példáin jót mulattam. Ez a két (ellenkező nemű, és ma más oldalhoz sodródó) alak jól jelképezi, hogy milyen "minőségű" figurák voltak/vannak itt a könnyűzene terén. Mindkettő egy teljes tragédia...erkölcsileg különösen!

2022. augusztus 9. 12:30

Blogger sphagin írta...

Kedves Pupu !

Hát, íme a szocializmus bukásának eredménye!

A bukás megtörtént és ezt tudta a baloldal produkálni.
Sajnos nem telik többre tőlünk, hiányzik igen sok körülmény, hogy talpra tudjunk állni.

Addig is azért élni, dolgozni kell és képviselni a rászorulókat.
Kinek mi hiányzik, ki mit tud felvállalni.

Mondhatunk itt mindent egymásra, csak kár okolni itt valakit is!
Nem jött össze, na ! Összedőlt minden és most vissza kellene menni az alapokhoz !
Egyenlőre még a helyzetünk is elég képlékeny és az elméleti kérdések sem tisztázottak.

A régi már nem működik, az új még nem született meg.
Nem is fog egyhamar !

Talán kezdjük ott, hogy ne bántsuk egymást, nincs értelme.

Üdv sphagin

2022. augusztus 9. 17:49

Névtelen 1970 írta...

Kedves PuPu!

Egy kiegészítést engedj még meg:

Nem csodálkozhatunk azon, ami jelenleg ebben az országban van, ha ilyesmiket kell olvasnunk egy - állítólag - "ellenzéki" oldalon (és rádióban):
https://www.klubradio.hu/adasok/en-hoseim-szenasi-sandor-jegyzete-128349
Régen olvastam ilyen zagyvaságokat és butaságokat, amiket ez a Szénási Sándor nevű ember összehordott. És "természetesen" ismét jön az immár elengedhetetlen ostoba párhuzam a Kádár korral.
Ne csodálkozzunk egy percig sem azon, hogy ez az "ellenzék" ott tart ahol, ilyen szintű primitívségek sulykolása után.
(A további okokra tökéletesen rávilágítottál.)

2022. augusztus 9. 18:55

Blogger Czékus Lajos írta...

Hosszú volt igen, ahogy ígérted, de miután belekezdtem, az első mondatok után már tudtam, hogy végig olvasom.
Szóval a baloldal gödörben van. Néha úgy érzem, hogy pöcegödörben vagyok, mert mi tagadás, valahogy úgy alakult az életem, hogy odatartozónak gondolom/érzem magam. Párton kívüliként.
Én is teljes zűrzavart látok ezen az oldalon. Totális csőd a legutóbbi választáson. Jött ez az MZP, mint közös min.eln. jelölt, aki Dobrev Klára esélyeit egy aljas húzással - tettestársával, Karácsonnyal - szinte lenullázták. Aztán kijelentette MZP, hogy leváltotta az ellenzéket. Azt az ellenzéket, amely őt jelölte végül közös miniszterelnök jelöltnek.
Agyrém, hogy az ellenzék ezek után is támogatta.
Az, hogy - szerinte - Dobrev Klára nem tudta volna leváltani Orbánt, az a "volna" ott van, vele, MZP-vel pedig totális vereség lett az eredmény. Itt viszont nincs "volna", mert ez TÉNY.
Április 3. óta már több mint 4 hónap telt el, s még mindig a sebek nyalogatása folyik, egymás basztatása, amivel tovább növekszik a győztes oldal diadal-mámora.
Valljuk be, nincs olyan valaki, akit ma a baloldal élére lehetne állítani. Egy valaki lehetett volna, de az ocsmány fideszes karaktergyilkolászás kampánya nemcsak fidesz-hívőknél, de a baloldalon is termékeny talajra lelt.
Nem lesz könnyű kikecmeregni.
Sajnos(!) ebben – a kikecmergésben - segítségre lehet az elkerülhetetlen gazdasági csőd is, ami nagyon hamar itt lesz….. (Minél rosszabb, annál jobb? - megette a fene.)

2022. augusztus 10. 9:25

Névtelen kekec írta...

Pupu, tökéletes elemzés, mélyen egyetértek. A baloldal rendszerváltás utáni lehetséges útja a szociáldemokrácián keresztül vezetett volna - nem véletlenül csináltak a szocdem pártból hozzáértők viccpártot. Pufóka mai vezetője bármikor kötne paktumot - csak nem elég tehetséges hozzá. Mindazonáltal figyelek, hogy mikor kezdik sztárolni jobboldalról. Orbán a csellengők befogására időnként csinál pártokat - vagy leszerződik velük.

2022. augusztus 10. 10:34

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Hadd kérdezzem meg Tőled:
Elolvastad végig PuPu posztját? Megpróbáltad az abban foglaltakat értelmezni is?

Amiatt kérdezem, mert egyszerűen nem hiszem el, hogy a posztban írottak, meg a saját elmúlt bő 3 évtizedes tapasztalataid (amivé ez az ország vált 1990 óta) alapján még mindig csak itt tartson valaki.
(Persze ez - sajátos módon - választ ad arra a kérdésre is, hogy sajnos miért tart ott ez az ország, ahol tart, és miért élősködik rajtunk még mindig kisgömböc és rablóbandája.)

2022. augusztus 10. 11:10

Blogger Kapat írta...

Kedves Czékus Lajos!
Valóban elkeserítő, hogy csak negatív történések vezethetnek egy nekünk (esetleg) kedvező fordulathoz.
Pedig a válság, melyet bőrünkön érzünk, csak hab a tortán!
A hazudozással elfedett folyamat, a néphülyítés, Orbán egész ténykedésére jellemző, kezdetektől fogva.
Fájó folyamatok vége lehet egy ébredés, valóban igaz a mondás, "Nekünk Mohács kell"!
Hát most lesz, mindannyian nagyon megszenvedjük!

2022. augusztus 10. 16:40

Névtelen 1970 írta...

"Néha úgy érzem, hogy pöcegödörben vagyok, mert mi tagadás, valahogy úgy alakult az életem, hogy odatartozónak gondolom/érzem magam. Párton kívüliként."

Kedves Czékus Lajos!

Nem szabad így tekinteni Magadra! A kisgömböc rablóbandájának pontosan az a célja, hogy ezt érezd, nézz lefelé és szégyelld Magad amiatt, ahogy a világról gondolkodsz, vagy amilyen értékeid, eszméid vannak.
Szégyellje magát ő, érezze magát pöcegödörben ő azért, amit ezzel az országgal tett!

2022. augusztus 10. 17:20

Blogger sphagin írta...

Kedves 1970 !

Elolvastam és ez jutott eszembe róla !
Ezt a következtetést vontam le és ezt már az elején tudta mindenki, csak olyan tévelygők nem mint te is !
Ezért tartunk itt, mert a hozzád hasonlók nem látnak az orruknál tovább, de azt hiszik, hogy övék a bölcsek köve !

A baloldal vesszőfutása még nem ért véget és még nem vagyunk a gödör alján !
Hosszú évtizedek kellenek a talpra álláshoz.

Akkor még nem is szóltam az elméleti alapok újra gondolásáról.

Addig is élnünk kell, tenni kell amit tudunk és ahogy tudjuk !
Rengeteg hibával, félreértéssel, de a jó szándékot ne vonjuk már kétégbe !
Mint ahogy te is szoktad csinálni !

Ha te ezt nem érted, akkor nagyon sajnálom, majd el fog jönni az az idő, amikor meg fogod érteni.

Üdv sphagin.

2022. augusztus 10. 18:17

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Az, hogy a Te szemedben "tévelygő" vagyok, megtisztelő és igaz, ha azt érted alatta, hogy nem vagyok kritikátlan DK rajongó. Azt gondolom most is, hogy abban, hogy jelenleg itt tart az ország, a legnagyobb felelősség kisgömböcöt terheli, de abban, hogy 12 éve nincs értelmes baloldali alternatíva a porondon, abban megvan az igen komoly felelőssége annak az értelmetlen és végtelenül ostoba politikának, amit a jelenlegi "ellenzéki" elit nyújt (tisztelet az igen csekély számú kivételnek).
Én nem gondolom, és soha nem gondoltam, hogy "enyém lenne a bölcsek köve", de azt sem, hogy "az orromnál ne látnék tovább". Ez egy felesleges címkézés a Részedről, ami egyik apró bizonyítéka annak, hogy sajnos beérett kisgömböc megosztó "politikája". (Nálad is, hiszen észre sem veszed, hogy ugyanazt műveled, amit ő. Ez az, ami a legszomorúbb!)
Javaslom még egyszer, hogy olvasd át alaposan újra PuPu ezen posztját, és próbáld meg értelmezni.

2022. augusztus 10. 20:44

Blogger sphagin írta...

Kedves 1970 !

Az, hogy nincs 12 éve "értelmes" baloldali alternatíva, az bizony engem igazol.
Mert nem volt már korábban sem !

Hiába erősködsz, ez megcáfolhatatlan tény, mert ezért bukott meg a szocializmus !

Hogy ebben kisgömböc szerepe az utolsó 12 évben kiteljesedett, az is csak következmény!
A baloldalnak úgy látszik szenvedni kell azért, hogy újra megtalálja önmagát, ha sikerülhet ez neki.
Ne érts félre, én se szeretem a mai ellenzéket, ezt a kényszerszülte összefogást, csak nincs más. Tetszik nem tetszik, velük kell együttműködni és legyőzni kisgömböcöt.
Az csak hab a tortán, hogy a saját embereivel ! Mert pl. Márki-Z soha nem volt baloldali, de a legtöbbjük se nagyon !

Mit vártok akkor tőlük ?
És ez nem megosztás, hanem megint csak tény, hogy nem látsz, csak nézel !

Üdv sphagin

2022. augusztus 11. 7:12

Névtelen kekec írta...

Kedves 1970!
"a csekély számú kivételből" csak egyet is írj. Merthogy eddig elkerülte a figyelmemet, hogy ilyen is van (már Pupun kivűl).

2022. augusztus 11. 8:11

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Azzal tisztában vagyok már, hogy szerinted minden Téged igazol (ez éppen olyan kategorikus imperativus, mint amikkel kisgömböc operál: nekem van igazam, punktum!), de ettől ez még nem válik igazzá.
Az a kijelentésed, hogy nem volt korábban baloldali alternatíva egyszerűen nem igaz, az pedig, hogy "ettől bukott volna meg a szocializmus", egyszerűen megmosolyogtató. Ebből a megjegyzésedből is az tűnik ki, hogy nem olvastad és/vagy nem érted PuPu ezen posztját.
Kisgömböc következmény jellege csak részben igaz. Ez az alak az elmúlt 30 évben tett azért bőven a társadalmi szolidaritás és kohézió elpusztításáért, illetve a társadalom totális atomizálása érdekében. Sajnos e politikája éppen a napjainkban érik be, így szomorúan kell egyetértenem Kapattal: innen csak egy társadalmi kataklizma vezethet ki. A kisgömböc következmény jellege leginkább GyF politikájában testesül meg, aki - sajnos - tett alaposan azért (politikájával, át nem gondolt kiszólásaival), hogy ez az őrült itt üljön a nyakunkon és szívja el a társadalom összes erőforrását. Szomorúan mondom: nem csak MZP nem baloldali, de a DK sem az. Ezek jobboldali és/vagy neolib pártok, amelyek tűzzel-vassal irtják az értelmes baloldali törekvéseket (kisgömböccel e téren egyébként nagyon is egyetértenek). Ebből az egész válságból és összeomlásból ui. csak valamiféle baloldali út vezethet ki. Ezt pedig ők is pontosan tudják.
Az utolsó megjegyzésedben lévő újabb címkézésedre már nem reagálok. Leírtam ezzel kapcsolatban mindent, esetleg olvasd el újra.

2022. augusztus 11. 11:26

Névtelen 1970 írta...

Kedves kekec!

Elismerem, most megfogtál. Talán Hiller (az oktatáspolitika területén), Szanyi (korábban), Jámbor A., vagy Székely T. és Komjáthi I. említhető, nagy-nagy fenntartásokkal. És még Kalmár Szilárd (kevesebb fenntartással). Ezeket a neveket "méltán" gyűlölik kormányon és ellenzékben egyaránt.
A már eltávozottak közül azért bőven több is említhető lenne...

2022. augusztus 11. 11:32

Blogger sphagin írta...

Kedves 1970 !

Hiába, két külön malomban őrölünk !

Süketelsz itt nekem és magyarázod,....... mit is ?

Fárasztó vagy és a fene se vitatkozik veled !
Nincs értelme olyannal, aki nem lát, csak néz !

Üdv sphagin !

2022. augusztus 11. 16:15

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Rendben, ahogy gondolod. Bár azért azt ki kell emelnem, hogy eddig sem vitatkoztál ész érvekkel, hanem ugyanazokat a paneleket ismételgetted (pl.: "nem lát, csak néz" és hasonlók).
Amikor pedig nincsenek érvek, akkor jön a sértegetés és a hiszti.

Hidd el, nem őrölünk két malomban, valójában ugyanazon célokért küzdünk, csak Te valamiért a fejedbe verted '90-ben ezeket a neolib mantrákat - Hofi után szabadon - erről a "rohadtmocskostelelököttszájbalököttbolsevistarendszerről", és nem is látod, hogy mi történt és történik a világban és kis hazánkban az elmúlt bő 3 évtizedben. Észre kellene már végre venni, hogy az a rendszer ebben az országban sokkal több értéket hozott létre, mint bármi, ami a rendszerváltás után történt. Szerintem PuPu is erről írt a posztjában. Amíg pedig ez nem válik világossá az elit számára is, addig itt fogunk dagonyázni, vagy - ami sajnos most közelebbinek tűnik - jön egy összeomlás és egy kataklizma. (Hozzátenném: a jelenlegi nyugati elit is jóval siralmasabb, mint az 1990 előtti.)
Mutatok egy apró adalékot annak megértéséhez, amiről írtam:
https://www.napi.hu/magyar-vallalatok/malna-termeles-kar-aszaly-mezogazdasag-gyumolcs.757759.html
A málnáról van szó, de sajnos az alma is ilyen sorsa jut. Nézd meg, mi lett ezekkel! És még sorolhatnánk más társadalmi területekkel. Mi jót is kaptunk a rendszerváltástól?

2022. augusztus 11. 20:36

Blogger sphagin írta...

Kedves 1970 !

Én ezekkel nem vitatkozom, egyetértek vele !

Igaznak tartom, csak nem oknak, hanem következménynek !

A gondjaink ugyanis sokkal mélyebbek, mint amit te próbálsz meg eladni nekünk !

Vissza mehetünk az alapokhoz és feltehetjük a nagy kérdést, hogy a baloldal képes e egy működő társadalmat létrehozni ?

Próbálkoztunk, próbálgattunk, de rá kellett jönnünk, hogy ez eddig nem jött össze. Már a 68-as gazdasági reformok is ezt a célt szolgálták.

Az is tény, hogy a jelenlegi balos garnitúra nem erre keresi a választ és ezzel nem is foglalkozik. Nincs hozzá se szellemi se más kapacitása !

Egyszerűen a baloldal a túlélésért küzd, bár talán jobb lenne, ha nem akarna túlélni, hanem jönne valami egészen új, a mindenkori helyzetnek megfelelő elképzelés !

Ehhez viszont szellemi képesség kellene, amivel nem rendelkezünk.
Vissza, vissza mehetünk az alapokhoz és a régi nagyokhoz, de ez sem megoldás, csak nosztalgia. A szocializmus bukása őket is zárójelbe tette !

Nekem ez a legfőbb gondom, a többi mellett.
Addig is amíg ezek a gondok megoldódnak, viszont élni kell és segíteni a csalódott embereket. Ki, ki a saját képességei és tudása alapján.

Mit lehet mást tenni ?
Veszekszünk, vitázunk, hátha kiizzadjuk a megoldást !

Üdv sphagin.

2022. augusztus 12. 10:17

Megjegyzés törölve

Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

2022. augusztus 12. 15:22

Blogger anteus írta...

A válasz nem lehet izzadmány
A munka megszüntetése ( a bérköltség kiiktatása) a tőkerend olyan alapkövetelménye, amelynek a tőkés milliószor jobban alávetettje, mint a munkás.
A Kommunista Kiáltvány talán legzseniálisabb felismerése a tőke forradalmi szerepe.
De ehhez értőn ismerni kell párezer marxoldalt. ÉS Engelosoldalt!!! Wazze)

2022. augusztus 12. 15:32

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Nem, a baloldal (legalábbis hazánkban) képes volt egy - ahogy írod - "működő társadalmat" létrehozni, amelyet aztán tudatosan buktattak meg azok, akik e társadalom keretei között nem tudtak tovább gazdagodni (ész nélkül, mások rovására).
Azt írod, hogy a "jelenlegi balos garnitúra nem ezzel foglalkozik". Már megbocsáss, de akkor mi a büdös fenével foglalkoznak, ha nem ezzel??? Ez lenne a dolguk. Persze ez egy költői kérdés, mert nagyjából tudható, hogy ez a "garnitúra" olyan messze van a baloldali törekvésektől, mint Makó Jeruzsálemtől. Egy dolog érdekli őket (is): a pozíciók és a minél vastagabb zsebük tovább tömése. Az utolsó itt talán Horn volt, akinek még voltak eszméi, és a cselekedeteit is nagyjából ezek vezérelték.
De javasolnék valamit:
A Kádár korszak 33 évig tartott (1956-1989), a rendszerváltás óta is nagyjából ennyi idő telt el. Készíts egy számvetést arról, honnan indult és hova jutott az ország ebben a két időszakban (és ne keverd a Kádár korba Rákosit, mert a kettőnek nagyjából semmi köze egymáshoz). Elfogultságtól mentesen vegyél mindent számításba. Nézd meg a fejlődés/visszafejlődés íveit, a társadalmi alrendszerek állapotának, működésének változásait, az emberek életkörülményeinek változásait, a társadalmi szolidaritás, kohézió és mobilitás helyzetét. És vedd bele a málnatermesztést, az almatermesztést, és azt se felejtsd ki, hogy jelenleg azt tervezik, hogy fával fűtik az iskolákat (Kincskereső Kisködmön és Pálistók Peti világa - egyszerűen röhej).
Mit gondolsz?

2022. augusztus 12. 21:06

Névtelen KZs írta...

Kedves 1970! Ha mindenki, köztük főleg Orbán Viktor a kategorikus imperativusz elve szerint cselekedne, már legalábbis látnánk a kánaán kapuját :)Ugyanis eredeti megfogalmazásban a morális kategorikus imperatívusz: Cselekedj úgy, hogy akaratod maximája mindenkor egyszersmind általános törvényadás elveként érvényesülhessen, a jogé: Cselekedj külsőleg úgy, hogy önkényed szabad gyakorlása valamennyi ember szabadságával együtt állhasson fenn, egy általános törvény szerint.
Szabad fordításban: soha ne tégy olyat, melyet nem szeretnéd, ha veled tennének! Nem gondolnám, hogy ez a mai gondolkodás axiómája , vagy a NER alapelve lenne :)

2022. augusztus 13. 8:02

Blogger sphagin írta...

Kedves anteus !

Látom, érted mire gondolok és örülök neki.

Igen, ezekre is gondolok, amikor egy működő képes modellről beszélek a baloldallal kapcsolatban !

Iszonyú kérdések maradnak megválaszolatlanul, illetve takartuk el a szocializmusban.

Ezek mind visszaköszönnek és akadálya a baloldal önálló talpra állásának.

Ez van, ezt kell szeretnünk.

Üdv sphagin.

2022. augusztus 13. 8:32

Névtelen kekec írta...

Kedves anteus!
A sci-fi írók jobban látják a jövőt, mint a politikusok, egyre többen vázolnak fel egy olyan társadalmi rendszert, ahol a nagy társaságok látják el a "kormányzást" és "alapjövedelmen" tartott tömegek vegetálnak, sem erejük, sem igényük nincs a kitörésre. Munkájukat már rég átvették a robotok, elvannak a tv-n és alga kaján-pián. Pedig csak lineárisan kivetítik a jelen folyamatokat a jövőbe. Na ja: nekik nem kell választásról választásra küzdeniük a saját megélhetésükért, mint a politikusoknak, gondolkodhatnak nagyobb időtávban is.
Baloldali alapvetés, hogy a lét határozza meg a tudatot. Tényleg?? Mert jelenleg mintha a tudat (információhoz való hozzájutás) határozná meg a létet! És még csak most kezdenek feljönni az MI-k! (mesterséges intelligencia)
A mi korosztályunknak történelmi szerencséje volt, hogy jutott nekünk pár békés, építkező évtized. A következőnek sajnos nem lesz. Ha nem változnak a folyamatok, és nem jön fel egy baloldali alternatíva. Először elméletben, aztán a gyakorlatba átültethetően.

2022. augusztus 14. 7:28

Blogger sphagin írta...

Kedves 1970 !

Azt gondolom, hogy még mindig nem egy malomban őrölünk.

Igen, azok amiket felsorolsz azok problémák és valós dolgok, csak mind következmény !

Elárulom, hogy nincs igazad, mert a baloldal eddig még nem tudott egy működőképes társadalmat létrehozni !
Azt hittem, hogy ezt nem kell vitatni, mert tény, de úgy látszik, hogy nem az.
Amit te próbálsz meg eladni, az a dolgok közepe már és mint írtam, következmények.

A jobboldal ebből a szempontból kényelmes helyzetben volt/van, mert a piacgazdaságra épülve gyártott ideológiát magának. A baloldal meg ezt szerette/szeretné megváltoztatni, ha jól gondolom.

A többi ebből jön.
A jobboldal eljutott a demokráciáig, mint társadalmi modellig. A baloldal hova jutott ?
Mit szeretnénk elérni, mint vágyott világ és csábító jövő ?

Egy biztos, hogy a diktatúrákban nincs választási lehetőség és azt kell tenni, amit mondanak. Ezt mind a
két oldal elutasítja, ha van esze. Sajnos a baloldal csak eddig jutott el, hogy erőszakosan próbálja meg a saját elképzelését végrehajtani. Diktálni akar és megmondani a tutit !

Ez viszont kevés az üdvösséghez !

Csak egy apró momentum, hogy a pénzt, a tőkét elutasítja a baloldal, miközben nem tud meglenni nélküle. Pedig Engels, a gyáros nélkül se nagyon lenne baloldal.

Szóval van itt gond elég, lenne min gondolkodni, csak legyen is aki ezt fölvállalja és legyen annyi esze is, hogy meg tudja oldani !


Üdv sphagin.

2022. augusztus 14. 10:29

Névtelen 1970 írta...

Kedves KZs!

Köszönöm a filozófiai háttér és alapok bemutatásában nyújtott segítségedet. Természetesen én nem az eredeti kanti értelmezésben használtam a fogalmat, hiszen - ahogy helyesen írod is - ez kisgömböc tevékenységétől meglehetős távolságban van.
Talán helyesebb lett volna a - másodikként alkalmazott - "punktum", vagy parancs szó használata (egyébként sphagin megközelítéseinek némelyikére is).
Elnézést ezért Tőled és egykori szeretett főiskolai filozófiatanáromtól is:).

2022. augusztus 14. 13:44

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Ez tényszerűen nem igaz. Írásod olyan, mint aki betanult egy neolib brosúrát és felmondja az ott olvasott leckét, mint egy gép:

"Elárulom, hogy nincs igazad, mert a baloldal eddig még nem tudott egy működőképes társadalmat létrehozni !"

De tudott, ez volt a Kádár rendszer.

"A jobboldal ebből a szempontból kényelmes helyzetben volt/van, mert a piacgazdaságra épülve gyártott ideológiát magának."

Tényleg? Mondjuk Pinochet és társai is ezt tették?

"A jobboldal eljutott a demokráciáig, mint társadalmi modellig. A baloldal hova jutott ?"

Franco, Pinochet és a többiek erre nyilván jó példák. Micsoda "demokratikus" figurái a jobboldalnak, nem igaz?!

"Csak egy apró momentum, hogy a pénzt, a tőkét elutasítja a baloldal, miközben nem tud meglenni nélküle. Pedig Engels, a gyáros nélkül se nagyon lenne baloldal."

Ez teljesen értelmetlen gondolatsor, már megbocsáss!

Az a legfőbb probléma Veled, hogy teljesen differenciálatlanul közelítesz történelmi korokhoz és társadalmi folyamatokhoz, amiből egyenesen következnek az olyan hajmeresztő blődségek, amiket a fentebb is beidéztem.

Próbálj meg egy kicsit differenciáltabban gondolkodni, nem összemosni mindent mindennel. Különben azt kell gondoljam, hogy tökéletesen megfertőzött Téged is kisgömböc ostoba, zagyva és differenciálatlan ideológiája a "csúnya, ronda baloldalról". (Ráadásul, akikre ez az őrült ráaggatja a "baloldali" jelzőt, azok nem is azok valójában.)

Továbbra is azt javaslom, amit az előbbi kommentemben írtam. Vesd össze a rendszerváltás előtti és utáni 30 évet (de elfogulatlanul, ne a neolib brosúrák szövegét felmondva) és próbálj meg végre elgondolkodni a tényeken!

2022. augusztus 14. 17:56

Névtelen Névtelen írta...

Ez a mondat csúcs:

"India még nincs kihegyezve a cigányüldözésre, míg Izrael atomfegyvert is hordozni képes vadászbombázói légi utántöltéssel bármikor képesek a tanulási képességek hiányából adódó problémák kezelésére."

Gratula a finom megfogalmazáshoz, és az elmélkedés többi részéhez is.
/Amadeus/

2022. augusztus 15. 0:22

Blogger Ottilia Marton írta...

https://mek.oszk.hu/01900/01961/html/

Novák Zoltán az átmenet küzdelmét rögzített jegyzőkönyvek alapján összeállította
a nyolcadik fejezet az igazán izgalmas

Te baloldalról beszélsz és elemzel
ott a szocialista és szociáldemokrácia küzdelme olvasható ki.
a szocialista nem enged magántulajdont
a szociáldemokrata a magántulajdon léte mellett erősen szabályozná a mértékét a béreken keresztül is.

Ahogy pontosan jól látod ez az elméleti tisztázódás máig nem történt meg
nem tudjuk, hogy a "baloldal " szempontjából mi a "közjó"?

2022. augusztus 16. 10:50

Blogger Ottilia Marton írta...

https://mek.oszk.hu/01900/01961/html/
Novák Zoltán az átalakulás küzdelmét jegyzőkönyvek alapján végig veszi

sem valóságosan sem a retorika szintjén nem történt meg a szocialista és szociáldemokrácia közti választás

2022. augusztus 16. 10:53

Blogger sphagin írta...

Kedves 1970 !

Pont nem gondoltam arra, hogy "punktum " dolgokról írjak.

Sajnos te, ha félre akarsz érteni valamit, azt meg is teszed.

Én egyszerűen a dolgainkra szerettem volna rávilágítani, a saját szemszögömből.
Lehet vitatni, lehet, hogy rosszul látom, lehet, hogy túl pesszimista vagyok.

Azonban semmi esetre se gondoltam, hogy határozott lennék mindenben.

Üdv sphagin.

2022. augusztus 16. 12:35

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Az alábbiakhoz hasonló kijelentéseidre gondoltam:

"Elolvastam és ez jutott eszembe róla !
Ezt a következtetést vontam le és ezt már az elején tudta mindenki, csak olyan tévelygők nem mint te is !
Ezért tartunk itt, mert a hozzád hasonlók nem látnak az orruknál tovább, de azt hiszik, hogy övék a bölcsek köve !"

"Elárulom, hogy nincs igazad, mert a baloldal eddig még nem tudott egy működőképes társadalmat létrehozni !
Azt hittem, hogy ezt nem kell vitatni, mert tény, de úgy látszik, hogy nem az.
Amit te próbálsz meg eladni, az a dolgok közepe már és mint írtam, következmények."

"Hiába erősködsz, ez megcáfolhatatlan tény, mert ezért bukott meg a szocializmus !"

Ezeken lenne érdemes elgondolkodnod, illetve továbbra is várom a kérdésemre a válaszodat (összevetés). Egy további olvasnivalót is csatolok ehhez:
https://www.napi.hu/magyar-gazdasag/mezogazdasag-aszaly-viz-rasko-gyorgy-agrarkozgazdasz.758064.html

Kár, hogy az a Raskó mondja, aki aktívan részt vett a mezőgazdaság tönkretételében.

2022. augusztus 17. 15:00

Blogger sphagin írta...

Kedves 1970 !

Értelek én, tudom mire gondolsz, csak éppen másról beszélsz !
Számomra a rendszerváltás is következmény, mint általában amit próbálsz eladni nekem !

Még, hogy a Kádár rendszer volt a működő képes baloldali rendszer ! Ha valaki, aki tudja, hogy mennyire az volt, az én vagyok. Megyei PB tagként akkoriban egy picikét ráláttam ezekre a dolgokra !

A Kádár időszakában keresték a működőképes baloldali gazdaságpolitikát, csak nem találták.
Voltak kísérletek, de elbuktak.
Kivették a motort belőle és nem működött tovább !

Ami eredmények születtek a Kádár érában, azok se voltak működő képesek.
Persze úgy könnyű volt, hogy a Szovjetek mindent megvettek, a rohadt almától a vászon papucsig ! Működő piac volt, eszi nem eszi, ez van, örüljön neki !

Üdv sphagin.

2022. augusztus 18. 11:36

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Rendkívül sajnálom, hogy ismét nem válaszoltál a már többször feltett kérdésemre (összevetés), helyette következetesen mellébeszélsz, mindenféle ostoba mantrát ismételgetve (a "rohadt almáig" jutva, ami - már ne haragudj - de minimum megmosolyogtató).
Én ugyan nem voltam sem megyei, sem semmilyen tag sem, csak gyermek- és fiatalkorom egy részét abban az érában éltem, és látom, mi történt azóta ezzel az országgal.
A Kádár korszakban sok mindent keresgéltek, melyek egy részére (pl.: mezőgazdaság, élelmiszeripar, könnyűipar, köz- és felsőoktatás, társadalmi mobilitás, társadalombiztosítás, lakhatás, buszgyártás, stb.) az adott korban, az adott körülmények között releváns válaszokat találtak. És - most kapaszkodj meg! - ezek jó része nem csak kelet felé volt releváns és érvényes. Nézz utána a dolgoknak (ehhez adtam néhány linket fentebb!), mert így csak a buta mantráid foglya maradsz örökre.
Szóval: lépj túl a "rohadt alma" üres sztereotípiáin, nézz körül az országban, és gondolkozz azon, mi történt itt 32 év alatt, és ennek mennyire egyenes következménye az, hogy egy őrült tolvaj ül a nyakunkon.
(Még egy dolog: az, hogy a Kádár korszak működőképes rendszer volt, számomra valójában a rendszerváltás után vált világossá, és ahogy haladunk előre az időben, és látom, ami ebben az országban - és a világban - folyik, egyre inkább megerősödöm ebben a hitemben. Az "iskolában fával fűtünk" világa ebben a "hab a tortán" nálam.)

2022. augusztus 18. 17:51

Blogger anteus írta...

Megyei PB tag???
Miért voltál az? Ezzel felfogással?
Vagy volt valami " erkölcsi hozama?"
Jóelvtárs, jóelvtárs.

2022. augusztus 19. 21:34

Blogger sphagin írta...

Kedves 1970 !

Javíthatatlan vagy !

Nem akarsz és nem is tudsz érteni semmit, de ez legyen a te bajod !

Azért elgondolkozhatnál azon, hogy vajon miért gondolták sokan, hogy a Kádár rendszer idején, 1968-an, szükség van a gazdaság más pályára állítására ?

Ami persze politikai okokból nem valósult meg.

Nekem ehhez nem kell semmit után nézni, mert benne éltem és sok újat nem tudnak mondani !


Igen, most szarul mennek a dolgok, de ki állított mást ?
Ha hülyén csinálunk valamit, abból csak véletlenül lehet jó dolog !

A hiba bennünk van !


Üdv sphagin


2022. augusztus 20. 10:33

Névtelen KZS írta...

Szerintem nem a “baloldal” van a gödörben, úgy általában a gödörben vagyunk. Miközben általában élvezettel olvasom bejegyzéseidet, nem nagyon szeretek hozzászólni, amit kapok Tőled is, nos udvariasan fogalmazva, eléggé kijózanító..
tisztában vagyok vele, hogy a szakértelem kommunista trükk, ettől még mea culpa, csak közgazda maradok. Noch da zu, kicsit több mint 30 év szakmai tapasztalattal a reálgazdaságban. Tőlem mostanra aztán szinte mindenki éhen is halhat és meg is fagyhat, kivéve azokat, akik velem húzzák az igát, azokra vonatkozik, hogy amíg nekem lesz mit ennem, nekik is lesz.
Több mint 30 éve mondom, hogy hol a hiba, mit- miket kéne tenni, hogyan kellene gondolkodni és miért, de én vagyok a hülye, a sötét, a bunkó, a komcsi :) Én elvagyok, a gyerekeimnek sem nagyon lesz gondja, sőt, már a nagyobb unokám is érti, és Ti?
Vártok még tovább a csodára, vagy a megváltóra? Mindeni hibás ugye, csak ti vagytok helikopterek?
W=Fxs ki emlékszik rá? Ki jutott el, addig, hogy ha az emberiség eljutott oda, hogy szinte bármiből többet képes előállítani, mint amennyit elfogyasztani képes, akkor hol a probléma?
Jó gondolkodást :)

2022. augusztus 21. 0:56

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Különösen megmosolyogtató, amikor engem nevezel "javíthatatlannak", miközben nyomod a betanult neolib mantráidat itt a "rohadt almáról", meg az új gazdasági mechanizmussal érvelsz folyamatosan, miközben semmilyen érdemi felvetésemre sem reagálsz.
Éppen ezért utolsóként felteszek Neked három kérdést a "rohadt almával" kapcsolatosan. Amennyiben valóban ez volt a rendszer lényege, akkor mivel magyarázod a következőket:
1. Mi okból kérte H. Kohl az Antall nevű "Tél tábornoktól" (lassan elfelejtjük a nevét is!), hogy építse le a hazai állattenyésztési ágazatot? Ez a "jóember" pedig - igazi helytartóhoz méltóan - végrehajtotta, aminek a következményeit a mai napig nyögjük. (Néhány évvel vagyunk csak utána annak, hogy - a vicc szerint - Kádár összehívta a KB-t, amikor 10 millió(!!!) alá csökkent a hazai sertésszám.)
2. Mi történt a Növényolajipari és Mosószergyártó Vállalattal (Rákospalota, Győr, Martfű, Kőbánya, etc.)? Miért adtak el bagóért egy jól működő, prosperáló vállalatot a konkurenciának (Unilever? Cereol? Bungee Zrt?), akik aztán az eladás másnapján jöttek és szétvágták a termelőüzemek gépeit? (Menj el Rákospalotára, nézd mez az "ipari parkot"! Sokan sírtak arrafelé!)
De, ugyanezt kérdezhetném a hazai cukorgyártással kapcsolatban is. Importnál tartunk már...
3. Mi lett a kultúrával, a közművelődéssel? Kik járnak színházba? A társadalom hány százaléka engedheti ezt meg magának? Kiktől tanulnak a gyermekinek kultúrát? A celebektől?

Kínos kérdések ezek, kedves sphagin, és az a helyzet, hogy a végtelenségig lehetne sorolni ezeket. A válaszokra is kíváncsi lennék, de nem a "bokrosi" neolib mantrák színvonalán, könyörgöm, meg ne a "rohadt almával" és "1968-cal" (Nem mellesleg 1968 is a Kádár kor egyik értelmes kísérlete volt arra, hogy a társadalmi fejlődést valamilyen módon előre mozdítsák. Hol láttál Te ilyet az elmúlt 32 évben?) gyere, hanem értelmes gondolatokkal és válaszokkal.

És végül:
A "hiba bennünk van" gondolkodást is el kellene végre felejteni! Ez a tipikus felelősségelkenés, ami semmi másra nem jó, csak arra, hogy ezt az egész korrupt, hazug és mocskos elitet (élén a kisgömböc rablóbandájával) tovább éltessük. Én készséggel elhiszem, hogy megtapasztaltál sok mindent (és ez nagyon fontos érték), de az elmúlt 32 évben leszoktattak a gondolkodásról. Ennek következménye, hogy nyomod az üres mantrát folyamatosan.

2022. augusztus 21. 8:53

Névtelen 1970 írta...

"Tőlem mostanra aztán szinte mindenki éhen is halhat és meg is fagyhat, kivéve azokat, akik velem húzzák az igát, azokra vonatkozik, hogy amíg nekem lesz mit ennem, nekik is lesz."

Kedves KZs!

Bizonyos értelemben megértem a dühödet (ennek okairól írtál is bőven), de ez a fenti gondolkodás - szerintem legalábbis - nem lehet alapja egy értelmes baloldali (nem "ballib"!) alternatívának és társadalomképnek.

2022. augusztus 21. 8:57

Blogger anteus írta...

Az utolsó bekezdésed a releváns.
De, hogy a súlyát valóságossá emeljük mutatok rá, hogy nem "többet", hanem a HÁROMSZOROSÁT! (szumma Földlakos a nevezőben!)
Vagyis a mérgező, környezetpusztító termékelőállítás minimum KÉTHARMADA (66,6666 %- a) minden évben kuka!
Na, erre varjanak gombot a tőkerend szopóskurvái.
Melegen ajánlott irodalom: Vance Packard : Tékozlók. (Kretén fordítás, helyesen: Hulladékgyártók. ) 1966 (!!!)

2022. augusztus 21. 9:43

Blogger góbé írta...


Kiegészités: 1970.08.53

Egy kupacban ne hagyjanak meg munkásokat...intette Antallt id. Bush... Ózdnak, a Lenin Kohászati müveknek, a Diósgyőri Gépgyárnak annyi !!! Ezzel szemben Kassa ma is ontja az acélt a régióra...!
Hova lettek dohánygyáraink ??? Mivé lett a virágzó Magyar Falu, ami okán Kádár kiment Csepelre csititani a melósokat '78.-80.-ban, a "miért keres a paraszt jobban mint a melós " dühödt felvetés miatt ???

Aczél Görgy lehet hogy sarkos volt, - T T T - de nagyon helyesen nem engedte a rá a szutykot az országra.
Egy Darvas Iván, Ruttkay Éva, Bessenyey, Venczel Vera, egy Sinkovits,... I Tak Dalse ...megbecsültek, tiszteletre méltóak voltak tehetségük, akár életmüvük alapján. Mára a korábban megközelithetetlen orvostársadalmat is ledarálták...Szomorú, hogy hagyták magukat.
A sor szinte végtelen...

Ma meg a nemzetth redves csótánya meg afféle tótgabik kapnak kosútdijat ?!!!? Hol élünk ???

Sphaginom ! Ebbe is gondolj bele ! Plusz még abba, hogy létezett egy un "konvergencia-elmélet" !! Komoly realitással !

Egy finn vezető politikus egyszer azt mondta: Önök épitgették a szocializmust, mi meg is valósitottuk.
Nyers Rezsőék is effelé tendáltak 1966-68-ban, de Brezsnyev a csehszlovák események miatt bekeményitett. Gorbacsov meg még messze volt...






2022. augusztus 21. 22:11

Blogger sphagin írta...

Góbé !

Nem értelek benneteket ! Ti azt hiszitek, hogy én ezt nem tudom és nem láttam ?

Nem erről beszélek !
Ezek, amiket felhoztok, mind csak következmény és nem ok !
Azt jelentik, hogy nem működött a szocializmus !
A baloldal képtelen volt egy működő modellt kitalálni, mindig vissza kellett térni a piacgazdasághoz, mint működő modellhez.
Kína is ezt teszi, miközben vaskézzel terrorizálja az embereit.

Mi voltunk a kísérleti nyúl, hála Kádárnak, de mi se mehettünk túl messzire, mint kiderült 1968-an.

Én erről beszélek, ti meg keveritek a szezont a fazonnal !

Üdv sphagin.

2022. augusztus 22. 11:10

Blogger sphagin írta...

Kedves 1970 !

Egy fenéket fogok én értelmetlen dolgokon veled vitázni !

Olyan vagy mint Bodóné, amikor a borárát kérték tőle !
Mindig másról beszélt !

Na, Csá !

2022. augusztus 22. 11:14

Névtelen SziSzi írta...

Kedves PuPu!

Nagy érdeklődéssel olvastam legutóbbi bejegyzésedet "baloldal a gödörben" amely kisebb tanulmány, de legalábbis folyóiratcikk értékű. Látszik, hogy nagyon foglalkoztat a téma és sok munka, töprengés van mögötte.A személyiségeink eltéréséből adódó természetes szubjektív különbségektől eltekintve alapvetően egyetértek az értékeléseddel, illetve a rendszerkritikáddal. (Nekem pl. a mezőgazdaság, a környezetvédelem, a vízgazdálkodás vagy a tudományos élet tönkre tétele fáj talán a legjobban .) És persze én is elfogadom, hogy a baloldal - bár a maiakat inkább nevezném "demokratikus oldal"-nak, amely ideológiailag nagy katyvasz - mélyen a gödörben van, vagy inkább "menetel a levesbe".

Egy hiányérzetem van viszont, és ez minden hasonló elemzésnél felmerül: nem tér ki arra, hogy mit lehet tennünk ebben a helyzetben? Tudom persze, hogy erre a kézenfekvő választ már kitaláltak: "nem az én dolgom, mondják meg az érintett politikusok, az a munkájuk, azért tartjuk őket". De mi van akkor, ha ezek a politikusok nem mondanak, vagy nem tudnak mondani semmi értelmezhetőt, vagy ha néha mondanak is, senki a füle botját sem mozgatja? Ha el sem jut az emberek nagy részéhez, vagy ha eljut, akkor csak annyit mondanak, hogy "uncsi"?

Igazából ilyen helyzetekre csak történelmi példát tudnék hozni. Volt egy fickó, úgy hívták, hogy Lenin. (Tekintsünk most el a tevékenységének mai megítélésétől, nézzük csak a tényeket.)

- Baromi erős, "ütős" rendszerkritikát fogalmazott meg; "Állam és forradalom"; "Az imperializmus mint a kapitalizmus legfelsőbb foka" stb.

- Működő elméletet dolgozott ki: mai értelmezésben kissé átírva, egy (politikai) rendszer csak addig tud működni: 1.) amíg a rendszert vezető felső réteg ("uralkodó osztály") képes ennek a rendszernek a működtetésére - értelmezésében: van ereje és tudása hozzá - 2.) amíg a vezetettek ("elnyomott osztályok") elfogadják a vezetők tevékenységét és nem lázadnak fel ellene, végül 3.) amíg a külső - pl. nemzetközi - körülmények nem kényszerítik a vezetőket a változtatásra, vagy feladásra. Ha ez a három feltétel egyszerre van jelen, csak akkor van esély egy rendszer átalakítására, akár megszüntetésére.

- Nemcsak az elméletet alkotta meg, hanem tevőlegesen meg is kezdte a megvalósítását. (Hazatért Svájcból, már a petrográdi pályaudvaron "felnyomta az őrá várakozók agyát", és széles körben terjesztették a "Mi a teendő?" c. röpiratát, amelyben mindezeket a gondolatait a legszélesebb tömegek számára érthetően és gyakorlatiasan kifejtette. Továbbá létrehozott egy szervezetet, amely mindezeket a lépéseket meg is cselekedte. ("Tudjuk, merjük, tesszük", ill. "Forró szív, hideg fej".)

Ebben az értelemben is mondhatjuk, - mai megítélésétől függetlenül - hogy korának kiemelkedő politikusa volt, aki ráadásul jókor volt jó helyen. Ezt a teljesítményt akkor kevesen tudták utána csinálni.

Na, ilyen tipusú, ilyen gondolkodású elmék hiányoznak a ma ismert politikusok közül, de nagyon.

Igazából régóta várom, hogy valaki legalább lehetséges forgatókönyveket vázoljon fel onnantól kezdve, hogy "O1G kormányzó lesz és dinasztiát alapít", vagy "megháborodik és idegszanatóriumba kerül" vagy "egy fityeszen belüli puccs elmozdítja" stb. egészen addig, hogy "az ellenzéken belül közös álláspont alakul ki, megtörténik egy politikusi generációváltás, és az újak szót értenek a társadalommal". Ezeknek a "forgatókönyveknek" mindegyike meg tudná hozni társadalmunk megszabadulását ettől a posványtól.
Ha ilyen téren megindulna egy vita folyamat a politizáló közvéleményben, ha konkrétabban megfogalmazódna, hogy miben hibáztak, illetve mit várnánk el tőlük, az vinné előre a dolgokat erről a mélypontról.

Z

2022. augusztus 22. 21:54

Névtelen kekec írta...

kedves góbé!
a TTT "szentháromságban" sok értékhez juthattunk, a tiltott kategória mostani dömpingje meg pont a kizárásukat támasztja alá.
Lehet, hogy nem is a filozófusoknak kellene a jövő útját kitalálni, hanem a közgazdászoknak.
(Marx inkább az volt) Össze kellene hozni a fenntartható fejlődést a gátlástalan KZS-s nyomulások kizárásával. Nagyjából a szoc.dem verzió tűnik járhatónak. Bár a régi mondás szerint "a lanygyosakat kiköpi az isten" de a forró,a Földet elmarsító kapitalizmus és a jéghideg, hiányon alapuló kommunizmus között mégiscsak egy élhető közegnek tűnik.

2022. augusztus 23. 9:04

Névtelen KZs írta...

Keves 1970!
Ha még csak az én dühöm volna! De amikor megemlítem, hogy mi vagyunk az elvesztett nemzedék, amit azért kapok :)
Mint bárki másnak, nekem is az egyetemi barátságok / ismerettségek képezik az élő kapcsolatrendszerem nagy részét. Akarata ellenére senkit sem lehet boldoggá tenni… és ahogy növekedett a saját egyéni jólétük, úgy párolgott el általában a közösségért érzett felelősségük, fáradtak/ fáradtunk bele a semmihez sem értő mindentudók ellenni küzdelembe. Aki a saját kárán sem tanul, azzal mit lehet kezdeni ? Sokan vagyunk ám, akik azt gondoljuk, hogy : tőlem? De velem nem!

2022. augusztus 24. 6:44

Névtelen 1970 írta...

Kedves góbé!

Köszönet a kiegészítésért. Lehetne még sorolni...
(Hozzátenném, hogy egy Gorbacsov karakterért egyáltalán nem kár, hogy messze volt még akkor. Brezsnyev egészen más tészta...)

2022. augusztus 24. 9:48

Blogger anteus írta...

Kedves SziSzi!
Látod, ezen mindig lefagyok.
Ko volt az a kretén ökör aki a "legújabb" (novejsij) legmagasabbnak fordította?
Ebben az országban nincs egy ember aki tud oroszul?
Az első orosz kiadás cimlapfotója mindenhol látható, olvasható!
Lenin nem volt hülye, hogy ilyen baromságot leírjon.
Tehát Lenin a legújabb fokról írt, semmiféle legmagasabbról nincs szó!

2022. augusztus 25. 20:44

Blogger góbé írta...

Kedvs Sphagin !

Ha Te értenél engem, meg kellene vizsgálnom, hol hibáztam... Azért még mindig csiplek....

2022. augusztus 25. 21:57

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Őszintén szólva, nem egészen értem a góbéra szórt dühödet, miközben

1. egyetlen felvetett kérdésünkre sem válaszolsz érdemben, illetve
2. ismételgeted a "baloldal képtelen volt egy működő modellt kitalálni" hazug és (Nálad legalábbis) berögzült neolib mantráját. (Bokrosék biztosan jól a fejedbe verték...)

Az a helyzet, hogy nem én vagyok "Bodóné", sokkal inkább Te vagy az, aki ugyanazt a mantrát hajtogatod gondolkodás nélkül mindenre. Bármilyen kérdés/ellenérv vetődik fel, Te nem arra reagálsz, hanem a mantráidat mondogatod. Olyan vagy, mint az az egyetemi hallgató, aki a vizsgára egy tételt tanul csak meg, és az oktató minden kérdésére ugyanazt feleli.
Így valóban nincs lehetőség semmilyen értelmes vitára...sajnálom!

2022. augusztus 25. 22:17

Névtelen 1970 írta...

Kedves KZs!

Nagyon sok igazságod van abban, amit írtál. Különösen erre gondolok:

"ahogy növekedett a saját egyéni jólétük, úgy párolgott el általában a közösségért érzett felelősségük"
Ez kifejezetten fontos és igaz gondolat, amely a hazug - és emberek tömegeit átverő - rendszerváltás egyik alapja és - még erőteljesebben - következménye is volt. Hozzátenném, hogy az elmúlt 3 évtizedben a társadalom totális atomizálása, a szolidaritás teljes kiirtása is végbement. Nézz körbe, hogy lehet egy-egy társadalmi csoport/réteg ellen sikerrel uszítani. Holott a taxisblokád idején élt még valami a kádári szolidaritásból.
Azt azonban továbbra is erősen vitatom, hogy "elvesztett nemzedék" lennétek. Éppen ellenkezőleg: a Ti nemzedéketek (az én szüleim, illetve még a nagyszüleim nemzedéke) mutatta meg ebben az országban, hogy lehet ezt értelmesen (= működőképes, az egyes emberek életét, sorsát előremozdító, a gyermekeik mobilitását segítő struktúrákat létrehozva a főbb társadalmi alrendszerekben) is csinálni.
Nem véletlenül vitatkozom következetesen spaghinnal, pont ezzel kapcsolatosan!

2022. augusztus 25. 22:33

Névtelen 1970 írta...

Kedves sphagin!

Kiegészítésként - és esetleg gondolkodásod elindítójaként - ajánlok egy rövid írást Neked:

https://merce.hu/2022/08/26/arrol-ami-baloldali-es-arrol-ami-nem-az/

A szerzővel lehet - kell is - néhány kérdésben vitatkozni, de a végkövetkeztetése kristálytiszta. A "legszebb" a dologban az, hogy az idézett Bauer Tamás a kedvenc pártod gazdasági szakértője:( (a másik "kedvencem", Dávid Ferenc mellett).

2022. augusztus 26. 11:09

Blogger anteus írta...

Továbbá.
A marxi nagyok nem zárták le a történelmet. Sőt. Kijelentették, hogy még el sem kezdődött - ami zajlik, az előemberek történelme.
EZ fog lezárulni.

Ha egy neandervölgyit anno megkérdetek volna a számítógépről, pont olyan hülyen bámultak volna, mint mi, amikor globalizációról fecsegünk.

2022. augusztus 26. 13:34

Használhatsz néhány HTML-címkét is, például: <b>, <i>, <a>

A megjegyzések moderálása engedélyezve van. A küldött megjegyzéseket jóvá kell hagynia a blog szerzőjének.

A megjegyzés elküldése után be kell majd jelentkezned.
Kérjük, bizonyítsd, hogy nem vagy robot