Kedves PuPu, ha alkalomadtán adódik rá módod, kérdezd meg Gy.F.-et is, mi a véleménye róla. Mert gyanítom, nem igazítaná meg a glóriát nevezett feje felett.
Soha nem értettem, mivel váltja ki Szekeres az emberek ellenszenvét. Most érzem először, hogy nem volt fair. Az ajtót nem MOST kellett volna becsapnia maga mögött. Persze a kudarctól meggyöngült pártvezetés most a legkisebb csattanástól is megrezzen - ezt használják ki az utólag bíráskodók. Először talán akkor lett volna itt a csapkodás ideje, mikor Mesterházy szemmel láthatóan alárendelte saját egzisztenciális érdekeit a párt- és országos érdekeknek. Mikor az összefogást azzal lehetetlenítette el, hogy az egész baloldalt gyöngítve hozzájárult a DK frakcióalapításának megakadályozásához. Később akkor kellett volna Szekeresnek erélyesen asztalra csapni, mikor Mesterházy elfogadta, hogy Bajnai az ellenzéki összefogás vezetőjének kikiáltva magát, az LMP kegyeinek keresésével, az elmúlt 8 év és a rendőrsági agresszió kivizsgálgatásával múlassa az időt, egészen januárig. Az Mszp-nek nem lett volna szabad egy kicsi, népszerűségét folyamatosan vesztő szerveződés önjelölt vezetőjének akaratát respektálva elveszítenie önálló cselekvőképességét. Szekeresnek a választási törvény elleni hangos tiltakozást is követelnie kellett volna a párt vezetésétől. Mert erkölcstelen, egyoldalú, és elfogadhatatlan. De Ő is beleolvadt a szürkék halk szavú közegébe. Miért nem ordított, mikor itt lett volna az ideje?! Miért nem használta ki az ellenzék számára oly "bőven" adódó média-lehetőségeket? Miért nem szervezett polgári engedetlenséget a megalázó, baloldalt kudarcra ítélő választási törvény miatt? Ő is csak sunnyogott és hallgatott.
2014. április 16. 10:42
Sicc írta...
Utólag minden egyszerűnek látszik. Mért pont ő ordított volna? Én nem tudom, de lehet, hogy ordított, csak leszavazták. Aki benne van egy párt vezetésében, az nem indíthat önálló akciókat.Rákenték volna, hogy belülről bomlasztja a pártot. Nem kellene most a párt minden hibáját annak a nyakába varrni, aki végre kimondja az igazságot.
Miért, van rajta glória? Szerintem nincs, de annyit minden ember megérdemel, hogy tárgyilagosan ítéljék meg a munkásságát pályafutása vége felé. Tudod, kedves hello, én szeretem saját magam kialakítani véleményemet a közélet szereplőiről, ehhez nekem nem kell Gyurcsány segítsége sem, elküszködök a feladattal egymagam is. Amúgy meg tudom, hogy mi Gyurcsány véleménye - "gyenge emberi minőség" - de ettől még lehet jó szervező. Gyurcsány tekintetében ez pont fordítva áll fenn, szvsz. Nem lehetne esetleg csak egy cseppet árnyaltabban gondolkodni? :O)))
2014. április 16. 11:15
hello írta...
Drága Pleinair, Te is tudod, hogy a világot az érdekek mozgatják. Itt találod meg a magyarázatát, hogy ki mikor mit tesz, illetve nem tesz meg.
Időben pedig nyugodtan menj vissza még jobban, ha különböző alkalmakat keresel arra, mikor mi vált - vagy nem - az MSZP-nek hasznára. A bőség zavarával fogsz találkozni.
2014. április 16. 11:25
hello írta...
Kedves PuPu, eszemben sincs elvitatni az elemi jogodat bárki önálló megítéléséhez.
Miután sosem voltam tagja az MSZP-nek, nincs közvetlen tapasztalati élményem a belső működési mechanizmusaikról. Ami ismeretem van némely dolgaikról, arra Gy.F. egyik blogostársaként tettem szert. Ahogy velem együtt ott sokan mások is. Megengedem, ez eredményezhetett némi elfogultságot is több tekintetben. Ilyet is, olyat is. Ezt vállalom.
Szekeres soha nem volt a szívem csücske, de kívánjunk neki kellemes nyugdíjas éveket. Most az egyszer valóban kiállt, az is valami. A tapasztalata pedig hiányozni fog, az biztos. Ez a Mesterházy párt még sokáig nem fogja megtalálni a szerepét, és gyanítom ma már ez a végjáték. Ami majd kialakul, már nem lesz ugyanaz, és talán a súlyát is elveszti. Kár, mert nehéz lesz újat alakítani.
Nem értek egyet plenairrel. A hibát éppen ott követték el, hogy nem ismerték el Bajnai vezető szerepét. Bajnai nem önjelölt volt, hanem sokak kívánságára lépett előtérbe. Éppen azt kellett volna felismerni, hogy Bajnai az az arc, akivel lehetett volna győzni, mert a bizonytalanok egy részét is meg tudta volna győzni. Októberben, mikor leskandálták a színpadról, senki sem azt várta, hogy Mesterházy legyen a minelnök jelölt. Mindenki azt várta, hogy vagy lesz Bajnai, vagy még inkább egy kompromisszumos külsőst hoznak be. Mesterházy személye csalódás volt, csak akkor már ezt senki nem akarta opponálni, hiszen bőven időn túl voltunk már. Mesterházy ezt használta ki. Bizony Szekeresnek igaza van, akkor kellett volna az asztalra csapni. Ma már veszett fejsze nyele.
2014. április 16. 11:45
nemóvatos írta...
asta hozzászólásának második bekezdésével egyetértve jegyzem meg, hogy --ha jól tudom-- Szekeres nem az MSZP-ből lépett ki. A kamarilla politikában még teremhet neki babér.
2014. április 16. 12:56
hello írta...
Kedves Asta, erről Pleinairt sosem fogod tudni meggyőzni. Pedig szerintem is így van, csak hát ezt utólag már lehetetlen bebizonyítani. Ahogy én is többször, többféle apropóból leírtam már a véleményemet: ha 2012. okt. 23-át követően Bajnai marad az akkor és ott meghirdetett, a minden demokratát a szövetségbe váró koncepciójánál - a "nagyszerű" tanácsadóit elhajtva -, a különutas meg a kirekesztősdi vircsaftok helyett, az ő 2009 és 10 között megalapozott tekintélye és társadalmi elfogadottsága sokkal többet hozott volna a demokraták összefogásának konyhájára. De hát utólag kár belesírni a tejbe, van abban elég víz a nélkül is - ahogy a szólásmondás tartja.
2014. április 16. 13:04
kekec írta...
Pleinair: Jobb későn, mint soha! Asta: Sziliházyról megegyezik a véleményünk. hello: hát persze, hogy nem ITT tartanánk, ha Bajnai normális. De azért arra is kíváncsi lennék, hogy Fodor hány szavazattal többet vitt, mint amennyit hozott! Pupu: kösz, mint mindig!
Én már akkor leírtam ezt, mikor történt. De nem én voltam az egyetlen, aki ezt gondolta. Ez érződött a kampányban is, bár nagyon fegyelmezte magát mindenki. De ha jól meggondoljuk, Gyurcsány, akinek nagyon meg kellett erőszakolnia magát, becsülettel helytállt, Bajnai zokszó nélkül lépett hátra... és ki volt az, aki ezt nem tette meg? Mesterházy. Hát erről ennyit.
Valahogy sosem tudnak bejönni nekem ezek a civil honvédelmi miniszterek. Amikor még Czinege Lajos volt a honvédelmi miniszter, legalább katonaember volt az elöljáró. Némi hozzáértést feltételezhettünk (meg is volt), Hende még katona sem volt. Jól tudom, nem feltétele a miniszterségnek a szakmabeliség, de ártani azért nem árt, ezt jó, ha tudjuk. Szekeres boldogan avatta a Gripeneket, inkább akkor dobta volna be a törölközőt, de nem volt annyira finnyás,hogy hatalomban lévőként kapirgáljon az avatás helyett. (Bár azt is kihagyhatta volna.) Kissé rozogának vélem én ezt a Fortuna szekeret, tán vegyészmérnökként jobban jártunk volna vele.
2014. április 16. 17:01
[Image]
Te
nem vagy szekeres, mondja az operettsláger, melyet akár rá is vonatkoztathatunk. Ő az MSZP-ben volt Szekeres, a párt egyik emblematikus figurája.
Szekeres Imre lemondott a jászsági MSZP-elnökségről. A volt honvédelmi
miniszter szerint elvesztegettek négy évet, és ezért Mesterházy Attila a
felelős.
„Benyújtottam lemondásom az MSZP jászsági szervezetének vezetéséről.
Nemcsak azért, mert így illik, hanem azért is, mert felelős vagyok az
eredménytelenségért” – írja facebook oldalán, majd kedveskedik kicsit pártelnökének
is.
„Szekeres szerint egyértelmű, hogy a 800 000 hiányzó szavazat nem magyarázható
azzal, hogy „lejtett a pálya", és azzal sem, hogy minden eszköz a kezükben
volt az internet kivételével.
Azt írja, az MSZP ott tart, ahol négy éve.
A volt honvédelmi miniszter szerint hiányzott a működőképes központi
kampányszervezet és politikai súllyal rendelkező megszólalók sem voltak.
„Tanúja voltunk a szervezetlenségnek, zűrzavarnak, a válaszok hiányának.
Legalább egy megjegyezhető neve lett volna a választási szövetségnek, s persze
az is, hogy ne januárban jöjjön létre.”
Az is hiányzott, hogy kormányképesnek tartsák őket, lennie
kellett volna olyan politikai üzenetnek, "ami válasz az emberek mindennapi
gondjaira, hogy higgyenek abban, ha mi kormányzunk, jobb lesz nekik” – írja.
Szerinte a vereség leginkább azon múlott, hogy négy évet elvesztegettek.
„Mesterházy Attila volt az elnök végig, övé a felelősség.
Enyém is persze – írta - mert nem tiltakoztam, sőt, szeptembertől
visszavonultam a Jászságba, mert láttam, használni nem engednek, ártani nem
akartam.”
Egyike az utolsó nagy bölényeknek, ezzel a facebook-bejegyzésével szerintem végleg
becsapta maga után az ajtót a Szocialista Pártban.
A sors kegyetlen fintora, hogy ez akkor történt, amikor politikai pályafutása
során – talán először - nem taktikázott, nem nagyon mérlegelt, hanem
egyértelműen állást foglalt.
Nem hinném, hogy népszerűsége az egekbe fog szökni - sem a fiatalabb, sem az
idősebb generáció nem szereti, ha tükröt tartanak elé, márpedig ez most tükör a
javából, és még csak azt sem lehet elmondani, hogy aki tartja, az nem ismeri a
közeget, csak beszél össze-vissza.
Szekeres a szocialisták egyik meghatározó személyisége volt, a párt
megalakulásától-átalakulásától, a rendszerváltástól kezdve fontos beosztásokat
töltött be.
Vegyészmérnöki végzettséggel és egyetemi doktori címmel került a
pártapparátusba, nem képzettsége okán, inkább mentalitásával kilógott az
apparatcsikok egyformára fazonírozott sorából.
Ő volt talán Berecz János után a második kommunista politikus, aki lehúzta magáról
a VOR – öltönyt és nem öltött helyette kenetes pofát, ehhez persze hozzájárult
az is, hogy nyolc éven át dolgozott a KISZ-ben, melyben azért illett lépést
tartani a világgal.
Hát ő lépést is tartott, és nem lehet felróni neki az előrelátás hiányát.
Reformkörös volt, tudatosan készült a hivatásos politikusi karrierre és ezért
mindent meg is tett.
Képezte magát, a feje búbjára hajat ültettetett, iparkodott mindenféle általa
vélelmezett politikai követelményeknek eleget tenni - igazi karrier-politikus
volt, és kéretik ezt nem pejoratív megjegyzésnek venni.
Mindemellett soha nem lett igazán sikeres, pedig mindent megtett a vágyott
pártelnöki címért, de valahogy nem jött össze neki sohasem.
Pedig sem ügyetlen, sem buta, sem felkészületlen nem volt, látványos botránya
sem nagyon akadt, leszámítva valami hotel-ügyletet, melynek során üzleti
partnerével vitába keveredett.
Nem volt jelentős dolog, de egy vezető pártpolitikusnak nem lehet ilyenbe
keveredni, akár igaza van, akár nincs.
Egy emlékezetes „ügye” volt: Kisbarnaki Farkas Ferenc vezérezredesi
rendfokozatának visszaadását nem akadályozta meg – ami azt illeti, kérdéses,
hogy törvényesen módja lett volna-e erre egyáltalán.
A rehabilitált hadfi a Ludovika Akadémia parancsnoka volt, 1944-ben
tűzparancsot adott a szovjetek elől visszavonuló magyar katonákra, majd Szálasit
is kiszolgálta.
Ő volt a hadbíróság elnöke Bajcsy-Zsilinszky és társai halálos ítéletének
meghozatalakor.
Mindenesetre rehabilitálásának ódiumát Szekeres nyakába varrták, jóllehet a szabályok
szerint tette a dolgát, de ma már ezzel senki sem törődik – rehabilitálta a
nyilas tábornokot, oszt jónapot!
Nagyon szépen levezényelte a Honvédség átalakítását tömeghadseregről hivatásos
hadseregre, felkészíttette a nemzetközi feladatok végrehajtására, Hendének már
csak a kardlengetés és egyéb bohóckodások bevezetése maradt, igaz, az is meghaladta
a képességeit…
Szekeres is elmegy hát – személyében a rendszerváltó generáció egy emblematikus
figurája távozik a politika élvonalából.
Kevesen szerették, sokak nem, sokan kétségbe vonták korrektségét is.
Akaratán kívül mára már tehertétele lett pártjának, ezzel együtt a szakértelme
hiányozni fog.
Meg a kamarillapolitikában szerzett tapasztalatai is, mert az nem valószínű,
hogy a belharcoknak vége lenne, a vesztett csaták után nem szokott azonnal
elindulni a felvirágzás.
Kívánjuk neki boldog nyugdíjaséveket.
"FORTUNA GYORS SZEKERÉN"
12 megjegyzés -
Kedves PuPu, ha alkalomadtán adódik rá módod, kérdezd meg Gy.F.-et is, mi a véleménye róla.
Mert gyanítom, nem igazítaná meg a glóriát nevezett feje felett.
2014. április 16. 10:38
Soha nem értettem, mivel váltja ki Szekeres az emberek ellenszenvét.
Most érzem először, hogy nem volt fair.
Az ajtót nem MOST kellett volna becsapnia maga mögött. Persze a kudarctól meggyöngült pártvezetés most a legkisebb csattanástól is megrezzen - ezt használják ki az utólag bíráskodók.
Először talán akkor lett volna itt a csapkodás ideje, mikor Mesterházy szemmel láthatóan alárendelte saját egzisztenciális érdekeit a párt- és országos érdekeknek. Mikor az összefogást azzal lehetetlenítette el, hogy az egész baloldalt gyöngítve hozzájárult a DK frakcióalapításának megakadályozásához.
Később akkor kellett volna Szekeresnek erélyesen asztalra csapni, mikor Mesterházy elfogadta, hogy Bajnai az ellenzéki összefogás vezetőjének kikiáltva magát, az LMP kegyeinek keresésével, az elmúlt 8 év és a rendőrsági agresszió kivizsgálgatásával múlassa az időt, egészen januárig. Az Mszp-nek nem lett volna szabad egy kicsi, népszerűségét folyamatosan vesztő szerveződés önjelölt vezetőjének akaratát respektálva elveszítenie önálló cselekvőképességét.
Szekeresnek a választási törvény elleni hangos tiltakozást is követelnie kellett volna a párt vezetésétől.
Mert erkölcstelen, egyoldalú, és elfogadhatatlan. De Ő is beleolvadt a szürkék halk szavú közegébe. Miért nem ordított, mikor itt lett volna az ideje?!
Miért nem használta ki az ellenzék számára oly "bőven" adódó média-lehetőségeket? Miért nem szervezett polgári engedetlenséget a megalázó, baloldalt kudarcra ítélő választási törvény miatt?
Ő is csak sunnyogott és hallgatott.
2014. április 16. 10:42
Utólag minden egyszerűnek látszik. Mért pont ő ordított volna? Én nem tudom, de lehet, hogy ordított, csak leszavazták. Aki benne van egy párt vezetésében, az nem indíthat önálló akciókat.Rákenték volna, hogy belülről bomlasztja a pártot. Nem kellene most a párt minden hibáját annak a nyakába varrni, aki végre kimondja az igazságot.
2014. április 16. 11:12
Miért, van rajta glória?
Szerintem nincs, de annyit minden ember megérdemel, hogy tárgyilagosan ítéljék meg a munkásságát pályafutása vége felé.
Tudod, kedves hello, én szeretem saját magam kialakítani véleményemet a közélet szereplőiről, ehhez nekem nem kell Gyurcsány segítsége sem, elküszködök a feladattal egymagam is.
Amúgy meg tudom, hogy mi Gyurcsány véleménye - "gyenge emberi minőség" - de ettől még lehet jó szervező.
Gyurcsány tekintetében ez pont fordítva áll fenn, szvsz.
Nem lehetne esetleg csak egy cseppet árnyaltabban gondolkodni?
:O)))
2014. április 16. 11:15
Drága Pleinair, Te is tudod, hogy a világot az érdekek mozgatják.
Itt találod meg a magyarázatát, hogy ki mikor mit tesz, illetve nem tesz meg.
Időben pedig nyugodtan menj vissza még jobban, ha különböző alkalmakat keresel arra, mikor mi vált - vagy nem - az MSZP-nek hasznára.
A bőség zavarával fogsz találkozni.
2014. április 16. 11:25
Kedves PuPu, eszemben sincs elvitatni az elemi jogodat bárki önálló megítéléséhez.
Miután sosem voltam tagja az MSZP-nek, nincs közvetlen tapasztalati élményem a belső működési mechanizmusaikról. Ami ismeretem van némely dolgaikról, arra Gy.F. egyik blogostársaként tettem szert. Ahogy velem együtt ott sokan mások is.
Megengedem, ez eredményezhetett némi elfogultságot is több tekintetben. Ilyet is, olyat is.
Ezt vállalom.
2014. április 16. 11:36
Szekeres soha nem volt a szívem csücske, de kívánjunk neki kellemes nyugdíjas éveket. Most az egyszer valóban kiállt, az is valami. A tapasztalata pedig hiányozni fog, az biztos. Ez a Mesterházy párt még sokáig nem fogja megtalálni a szerepét, és gyanítom ma már ez a végjáték. Ami majd kialakul, már nem lesz ugyanaz, és talán a súlyát is elveszti. Kár, mert nehéz lesz újat alakítani.
Nem értek egyet plenairrel. A hibát éppen ott követték el, hogy nem ismerték el Bajnai vezető szerepét. Bajnai nem önjelölt volt, hanem sokak kívánságára lépett előtérbe. Éppen azt kellett volna felismerni, hogy Bajnai az az arc, akivel lehetett volna győzni, mert a bizonytalanok egy részét is meg tudta volna győzni. Októberben, mikor leskandálták a színpadról, senki sem azt várta, hogy Mesterházy legyen a minelnök jelölt. Mindenki azt várta, hogy vagy lesz Bajnai, vagy még inkább egy kompromisszumos külsőst hoznak be. Mesterházy személye csalódás volt, csak akkor már ezt senki nem akarta opponálni, hiszen bőven időn túl voltunk már. Mesterházy ezt használta ki. Bizony Szekeresnek igaza van, akkor kellett volna az asztalra csapni. Ma már veszett fejsze nyele.
2014. április 16. 11:45
asta hozzászólásának második bekezdésével egyetértve jegyzem meg, hogy --ha jól tudom-- Szekeres nem az MSZP-ből lépett ki.
A kamarilla politikában még teremhet neki babér.
2014. április 16. 12:56
Kedves Asta, erről Pleinairt sosem fogod tudni meggyőzni. Pedig szerintem is így van, csak hát ezt utólag már lehetetlen bebizonyítani.
Ahogy én is többször, többféle apropóból leírtam már a véleményemet: ha 2012. okt. 23-át követően Bajnai marad az akkor és ott meghirdetett, a minden demokratát a szövetségbe váró koncepciójánál - a "nagyszerű" tanácsadóit elhajtva -, a különutas meg a kirekesztősdi vircsaftok helyett, az ő 2009 és 10 között megalapozott tekintélye és társadalmi elfogadottsága sokkal többet hozott volna a demokraták összefogásának konyhájára.
De hát utólag kár belesírni a tejbe, van abban elég víz a nélkül is - ahogy a szólásmondás tartja.
2014. április 16. 13:04
Pleinair: Jobb későn, mint soha!
Asta: Sziliházyról megegyezik a véleményünk.
hello: hát persze, hogy nem ITT tartanánk, ha Bajnai normális. De azért arra is kíváncsi lennék, hogy Fodor hány szavazattal többet vitt, mint amennyit hozott!
Pupu: kösz, mint mindig!
2014. április 16. 16:13
Hellonak:
Én már akkor leírtam ezt, mikor történt. De nem én voltam az egyetlen, aki ezt gondolta. Ez érződött a kampányban is, bár nagyon fegyelmezte magát mindenki. De ha jól meggondoljuk, Gyurcsány, akinek nagyon meg kellett erőszakolnia magát, becsülettel helytállt, Bajnai zokszó nélkül lépett hátra... és ki volt az, aki ezt nem tette meg? Mesterházy. Hát erről ennyit.
Erről nem lehet nem beszélni.
2014. április 16. 16:58
Valahogy sosem tudnak bejönni nekem ezek a civil honvédelmi miniszterek. Amikor még Czinege Lajos volt a honvédelmi miniszter, legalább katonaember volt az elöljáró. Némi hozzáértést feltételezhettünk (meg is volt), Hende még katona sem volt. Jól tudom, nem feltétele a miniszterségnek a szakmabeliség, de ártani azért nem árt, ezt jó, ha tudjuk. Szekeres boldogan avatta a Gripeneket, inkább akkor dobta volna be a törölközőt, de nem volt annyira finnyás,hogy hatalomban lévőként kapirgáljon az avatás helyett. (Bár azt is kihagyhatta volna.) Kissé rozogának vélem én ezt a Fortuna szekeret, tán vegyészmérnökként jobban jártunk volna vele.
2014. április 16. 17:01